Första dagen i Åre avklarad



Jaha då var första dagen i Åre slut. Det blev många timmars färd i bilen, fatta att jag led. Jag som har så svårt att sitta stil och särskilt i en bil :( 108 mil är det enkel resa.

Det har hunnits med rätt mycket ändå. Vi har vart och badat på sauna world tror jag det heter. Dem har en massa olika soters av bastun. Jag fastnade för en som va 60 grader varm, hade lukt av eukaluptus, behagligt ljus och det bästa av allt, dem spelade lugn musik. Där inne låg jag länge och bara njöt och rensade mina tankar, underbart!

Hämta nyckeln till stugan, Sen blev det att hämta ut skidorna, lämna in dem och sen stack vi till en grym restaurang. Det blev en mumsig ceasar sallad. På vägen till stugan stannade vi och handlade lite mat och frukost och så klart lite godis :p

Vi har sån tur att vår stugby ha kvällsåkning, så vi passade på att testa utrustning. Man var ju rätt stel, men det brukar släppa rätt snabbt :)

Nu ska jag sova och se andra nötterna oxå. Imorgon står vi redo vis liftarna när dem öppnar 9.30 :D
God natt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0